Další časté dotazy

Jak je zajištěn servis motorových koloběžek?

Veškeré náhradní díly jsme schopni dodat do týdne. Požadavky na servis elektrických koloběžek jsou ve srovnání s benzínovými minimální. Servis zajišťuje prodejce nebo importer.

Je možné si SXT koloběžky prohlédnout a vyzkoušet?

Máte možnost po telefonické domluvě navštívit naši prodejnu na adrese: Zavadilova 27, Praha 6.

Jak se starat o Li-FePo4 ("lithiový") akumulátor? 

Ideální je nabíjet akumulátor po každé jízdě tak, aby byl stále nabitý. Při skladování doporučuje nabíjet 1x za měsíc. Výrobce uvádí životnost 1200 cyklů nabíjení (pro dosahovaní min 80% kapacity aku). Skladováním při teplotě kolem 5st. lze životnost prodloužit minimálně na 6-8 let. Kromě uváděných zásad jsou veškeré používané aku bezúdržbové.

Obecná praxe s lithiovými akumulátory uvádí následné. 

  • Nevybíjet akumulátor zcela, není-li to nutné. Lépe nabíjet 2x z 50%, než 1x ze 100% vybití.
  • Nikdy nenechat akumulátor zcela vybitý. Uložit aku vybitý delší dobu znamená zpravidla jeho zničení !
  • Použít výhradně dodaný nabíječ. Odchylka napětí o pár desetin V od předepsaného znamená zničení.
  • Neprovozovat za zbytečně vysokých teplot a za mrazu, jinak se zkracuje životnost. Použití v mrazu pod -5st se raději vyhněte.
  • Skladování aku je nejlépší při nabití mezi 70-50%, při teplotě 5-15st. C. Tedy např. ve sklepě (dobře zabalený proti vlhkosti). Akumulátor má velmi malé samovybíjení, tedy 1x měsíčně zkontrolujte, ale dobijte jen, pokud je třeba.

Jak dlouho trvá nabití Li-FePo4 akumulátorů? 

Doba nabíjení z plného vybití je 4-6 hodin. Již po 2 h nabíjení však nabijete na více než 50% kapacity a bateriím neúplné nabití nevadí. Po čtyřech hodinách je nabito na skoro 90%.

Jak se koloběžka chová, když je v akumulátorech již málo energie? Zastaví se bez varování na půl cesty? 

Nezastaví. koloběžka se chová tak, že při poklesu ukazatele k červenému políčku ujede ještě dalších 5 až 10 km. Pokles výkonu je v této fázi zanedbatelný.

Jaké jsou náklady na "palivo", tedy na elektřinu? 

  • Na 100km spotřebujete zhruba za 3-5 Kč. Je však třeba uvažovat i životnost/cenu aku. Pak jsou náklady na 100km cca 10 Kč. Což je stále velmi výhodné. Údržba vlastního motoru nestojí už nic. 
  • Motor skútru se spalovacím motorem je po 40 000km zralý na výbrus a je třeba průběžná údržba. 

Jak to, že je provoz elektro skútru tak levný? 
Odpověď je celkem prostá,

  • účinnost elektrického motoru je až 90% ( u motoru malooběmového spalovacího je běžně jen 30% )

  • ztráty v převodových ústrojích u spalovacího motoru jsou také značné, u motoru elektrického se vytvořená energie přenáší přímo na vozovku.
  • Spalovací motor a převody vozidla obsahují cca. 600 pohyblivých dílů. Elektrický skútr má pouze jednu pohyblivou součástku!!
  • Při čerpání elektrické energie z domácí sítě neplatíte tak vysokou spotřební daň, jako u ropných pohonných hmot.

Škodí kolu/skútru nebo jeho motoru jízda v dešti? 

Neškodí. Nicméně se nebroďte tak, aby se zatopila elektronika :).

Jak dlouho se čeká na elektrickou koloběžku? 

Pokud vybraný model není zrovna skladem, do 10 dnů je u vás.

 


Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? 
v tom případě nás neváhejte kontaktovat na info @ apovo. eu . Rádi Vám dotaz zodpovíme a přidáme ho mezi často kladené otázky.

E-shop »